Jeep & Mopar na Moab Easter Jeep Safari 2014

Jazda terenowa po piasku

Moab Easter Jeep Safari to doroczna impreza przeprawowa w Moab w stanie Utah, która przyciąga tysiące zagorzałych entuzjazmów jazdy terenowej, zachęconych perspektywą całego tygodnia prawdziwego „off-roadingu” na słynnych szlakach przeprawowych Utah.  W przeciągu 9 dni uczestnicy przejeżdżają wyznaczone szlaki własnymi samochodami, głównie w ciągu dnia, troszcząc się na własną rękę o nocleg, wodę i żywność.

W tym roku ta sportowo-wyczynowa impreza odbyła się już po raz 48. Z tej okazji marki Jeep i Mopar przygotowały pełną gamę samochodów koncepcyjnych. Wszystkie modele otrzymały akcesoria Mopar oraz komponenty Jeep Performance Parts, których głównym zadaniem jest przekształcenie seryjnych samochodów Jeep w pojazdy zdolne do przetrwania w ekstremalnych warunkach off-roadowych.

Sześć pojazdów koncepyjnych na 48. Moab Easter Jeep Safari

Na fanów pojazdów terenowych czekało aż sześć specjalnie przygotowanych Jeepów.

Jeep Wrangler Level Red

Nazwa nawiązuje do najwyższego stopnia trudności w jeździe off-roadowej. Wrangler Level Red został wyposażony w zestaw zwiększający wysokość zawieszenia o dwa cale (51 mm), przedni i tylny most napędowy Dana 44 o przełożeniu przekładni głównej 4:10 oraz skrzynię rozdzielczą Rock-Trac o przełożeniu reduktora terenowego 4:1. Przełożenie pełzania Wranglera Level Red wynosi 73:1.

Wrangler Level Red

Eleganckie nadwozie w kolorze czarnym Pitch Black urozmaicono pasem czerwieni TorRed pośrodku pokrywy silnika, który „spada” na burty karoserii wzdłuż podstawy szyby czołowej. Przód i tył pojazdu chronią zderzaki „Rubicon 10th Anniversary” z czarnymi końcówkami „Aero”. Wrangler Level Red dumnie eksponuje plakietki zdobywcy każdego z pięciu szlaków off-roadowych Moab, uznawanych przez markę Jeep jako ekstremalne (Badge of Honor Trails). Program Badge of Honor przewiduje przyznawanie użytkownikowi pojazdu marki Jeep specjalnej honorowej plakietki za przebycie jednego z 30 szlaków off-roadowych w USA, sklasyfikowanych jako wymagających nadzwyczajnych umiejętności.

 Jeep Wrangler MOJO

Wrangler MOJO („OJ” oznacza „Orange Jeep”) adresowany jest do entuzjastów off-roadu poszukujących solidnego pojazdu zdolnego pokonywać ekstremalne szlaki przeprawowe. Podobnie jak Wrangler Level Red, na pustynne skały Moab i nie tylko, wersja MOJO zyskała podniesione o 2 cale zawieszenie, przedni i tylny most Dana 44 z blokadą mechanizmu różnicowego oraz skrzynię rozdzielczą Rock-Trac z reduktorem terenowym o przełożeniu 4:1. Przełożenie pełzania wynosi 59:1.

Wrangler MOJO

Do pomarańczowego koloru nadwozia dodano zderzaki typu „Shorty”, poszerzane błotniki kół, felgi typu „beadlock oraz 37-calowe opony BFGoodrich Mud Terrein. Jako dodatkowe wyposażenie off-roadowe dodano przedni zderzak „Rubicon X” wraz z wyciągarką i panelem osłonowym podwozia, a także komplet relingów progowych Jeep Performance Parts. Ekskluzywny wygląd wzbogacają światła główne i przeciwmgielne w technice LED, dwubarwne drzwi przednie i tylne, składany miękki dach oraz funkcjonalna i łatwa w utrzymaniu czystości skórzana tapicerka siedzeń Katzkin. Uzupełnienie całości stanowią plakietki Badge of Honor.

Jeep Wrangler Maximum Performance

„Uzbrojony” w unikalne mosty napędowe Dana 60 z przekładnią główną 4,88 i elektroniczną blokadą mechanizmów różnicowych oraz skrzynką rozdzielczą Rock-Trac z reduktorem terenowym o przełożeniu 4:1 Wrangler Maximum Performance dotrze tam, gdzie inni dawno dali za wygraną. Sprawność off-roadową tego modelu wspomaga zwiększona o 4 cale (102 mm) wysokość zawieszenia oraz przełożenie pełzania, które wynosi 70:1.

Charakterystycznymi elementami modelu są potężny zderzak przedni „Stinger” z płytą osłonową podwozia i zestaw relingów progowych oraz spłaszczone błotniki kół, czarna atrapa chłodnicy z zamontowaną poniżej wyciągarką Mopar oraz listwa świetlna LED nad szybą czołową. Całość dopełnia graficzne zdobienie na masce silnika bezdroży Moab.

Jeep Wrangler niebieski Maximum Performance

 

Jeep Cherokee Adventuer

Ta propozycja to połączenie charakterystycznego dla modelu Trailhawk napędu 4×4 (przełożenie pełzania wynosi 48:1) z funkcjonalnością ładunkową do przewozu sprzętu podczas wypraw plenerowych, całość została uzupełniona o szereg akcesoriów z katalogu Mopar.

Ochronę pojazdu przed uszkodzeniami w czasie jazdy off-road zapewniają m.in. relingi progowe Mopar, dwuczęściowa płyta osłonowa podwozia i zbiornika paliwa oraz oddzielne osłony przedniego zawieszenia i miski olejowej.

Jeep Cherokee Adventure

Jeep Cherokee Dakar

To najbardziej ekstremalny pod względem osiągów i wyglądu Cherokee w historii. Srebrny kolor nadwozia kontrastuje z czerwonym obrysem okien bocznych i czarnej aplikacji na pokrywie komory silnikowej, do tego dodano dwa przyciągające wzrok czerwone inserty na siedmio-szczelinowej atrapie chłodnicy i „prototypowej” formie zderzaka. Cherokee Dakar zyskał 33-calowe opony, zestaw zwiększający wysokość zawieszenia i dodatkowe poszerzenia błotników.

Jeep Cherokee Dakar

 

Jeep Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior

Oznaczony plakietką „Trail Rated” (oznakowanie pojazdu plakietką Trail Rated oznacza, że przeszedł on cały proces marki, by zostać zaklasyfikowany jako samochód terenowy – off-rodowy)  Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior dzięki zastosowaniu odpowiednich komponentów Jeep Performance Parts zyskał jeszcze większą sprawność off-roadową i funkcjonalność.

Pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift umożliwia manualną lub automatyczną regulację prześwitu, z kolei „prototypowy” kosz bagażowy pozwala przewieźć cały potrzebny w plenerze sprzęt i zaopatrzenie. Model otrzymał odlewane, aluminiowe felgi o rozmiarze 20 cali i agresywne ogumienie BFGoodrich All-Terrain, zaczepy holownicze i relingi progowe. Przełożenie pełzania wynosi 44:1.

Jeep Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior

Źródło artykułu: informacja prasowa FAP

 

Czytaj też:

VN:F [1.9.22_1171]

Oceń wpis:

Łączna ocena: 0.0/5 (głosów: 0)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Inne, Podróże po Ameryce, Samochody Jeep, Wyprawy i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *